Author: admin

Burma’s courts must not help military to persecute journalists

first_imgNews May 31, 2021 Find out more May 12, 2021 Find out more Organisation News RSF_en News News Help by sharing this information MyanmarAsia – Pacific Reporters Without Borders (RSF) calls for the release of Kyaw Min Swe, the editor of The Voice Daily, who is being held under Burma’s 2013 Telecommunications Law as a result of a complaint by the military about a satirical article, and again urges the authorities to amend the law without delay. May 26, 2021 Find out morecenter_img to go further Kyaw Min Swe (C) at Bahan township court for the third trial in Yangon on June 16, 2017. Photo: Thura / Mizzima A court ruled on 16 June that Kyaw Min Swe should remain in detention pending trial on 23 June, but ordered the release of Kyaw Zwa Naing, The Voice Daily journalist who wrote the article, because it was Kyaw Min Swe who posted the offending article online.Kyaw Min Swe and Kyaw Zwa Naing, who is better known by the pen name of British Ko Ko Maung, were arrested on 2 June under article 66(d) of the Telecommunications Law for allegedly defaming the armed forces in an article mocking a military propaganda film.The Voice Daily is one of Burma’s leading newspapers but the scope of article 66(d) is limited to content posted online.RSF urges Burma’s justice system to dismiss the military complaint and to release Kyaw Min Swe at once. RSF also condemns the frequent abusive recourse to article 66(d) to censor those who dare to criticize the authorities.This article, which penalizes “extorting, coercing, restraining wrongfully, defaming, disturbing, causing undue influence or threatening to any person by using any telecommunications network”, is too often used as the grounds for unfounded prosecutions.Eleven Media’s CEO and editor were arrested under article 66(d) in November 2016 over a story about alleged regional government corruption. Researcher Myo Yan Naung Thein was given a six-month jail sentence under article 66(d) on 7 April 2017 for criticizing the head of the armed forces on Facebook. He was released five days later.Burma is ranked 131st out of 180 countries in RSF’s 2017 World Press Freedom Index. June 21, 2017 – Updated on August 23, 2019 Burma’s courts must not help military to persecute journalists MyanmarAsia – Pacific US journalist held in Yangon prison notorious for torture Receive email alerts RSF asks Germany to let Myanmar journalist Mratt Kyaw Thu apply for asylum Follow the news on Myanmar Thai premier, UN rapporteurs asked to prevent journalists being returned to Myanmarlast_img read more

Shock and concern after Ali Lmrabet banned from practising as a journalist for 10 years

first_img April 15, 2021 Find out more April 12, 2005 – Updated on January 20, 2016 Shock and concern after Ali Lmrabet banned from practising as a journalist for 10 years Follow the news on Morocco / Western Sahara Morocco / Western SaharaMiddle East – North Africa News News Help by sharing this information June 8, 2021 Find out more Organisation RSF joins Middle East and North Africa coalition to combat digital surveillance to go further Receive email alerts April 28, 2021 Find out more RSF_en News Reporters Without Borders said it was “extremely shocked” after a court banned journalist Ali Lmrabet from practising his profession for ten years and sentenced him to a heavy fine. “It is obvious that the Moroccan authorities want to silence Ali Lmrabet at a time when he was waiting for the final go-ahead to bring out a new newspaper. We are very concerned about the future of the Moroccan media,” the organisation said. Reporters Without Borders said it was “extremely shocked” after a court banned journalist Ali Lmrabet from practising his profession for ten years and sentenced him to a heavy fine.”It is the first time in the history of the Moroccan press that a journalist has been given such a heavy sentence in a defamation case,” the worldwide press freedom organisation said.”It is obvious that the Moroccan authorities want to silence Ali Lmrabet at a time when he was waiting for the final go-ahead to bring out a new newspaper,” it added. “This ruling marks a low point in a campaign of denigration against Ali Lmrabet and is a serious blot on freedom of opinion and the press in Morocco. We are very concerned about the future of the Moroccan media. This unprecedented sentence could have dangerous consequences for journalists.”A Rabat lower court on 12 April sentenced Lmrabet to a ten-year ban on working as a journalist and a fine of 50,000 dirhams (about 4,500 euros) over a defamation suit brought on 17 March 2005 by Ahmed El Kher, spokesman for Association of Families of Sahrawis victims of repression in Tindouf camps (PASVERTI).He was also sentenced to pay a symbolic one dirham to the complainant and to publish the verdict, at his expense and for three weeks in the Arabic-language daily Al Ahdath Al Maghribia. It followed remarks by the journalist, carried on 12 January 2005 by the Arabic-language Moroccan weekly Al Moustakil, about the Sahrawis of Tindouf, southwest Algeria in which he said they were not being “held” as Moroccan officials claim, but were “refugees” as defined by the UN.Lmrabet’s trial was riddled with irregularities. At the first hearing on 5 April, the judges refused a postponement on the grounds that Lmrabet was in Spain where he works for the daily El Mundo and had not been able to travel. The court also refused to hear his lawyer’s defence speech, Sir Abderrahim Jamaï, on the grounds that his client was absent, for which there is no provision under Moroccan law.A list of around six defence witnesses, including a member of Amnesty International, several foreign journalists and a Spanish film-maker in corroboration of the journalist’s remarks, was rejected.Moreover as Jamaï explained over the phone: “Ahmed El Kher does not have the legal status of complainant. His complaint should have been rejected since an individual cannot claim to speak for a nation. It is the prosecutor-general’s office that can, if it wishes, bring this kind of complaint. The case was therefore unfounded.”The lawyer said he intended to bring an appeal against the ruling. A similar complaint has recently been laid by several residents of different Moroccan towns.The court decision comes just after the journalist had received, on 22 March 2005, a provisional acknowledgement from the crown prosecutor at the Rabat high court for the creation of a new weekly newspaper. Under Moroccan law a final acknowledgement of receipt of the file should be sent one month later, on 22 April.”The hounding by the royal palace goes on. What is Mohammed VI so afraid of that he attacks a journalist in this way?” Lmrabet asked in an interview with the organisation. Reporters Without Borders has previously voiced concern over a campaign to discredit him in the Moroccan media after he wrote an article on Polisario Front prisoners of war, carried in November 2004 by the Spanish daily El Mundo and an interview in the Arabic-language weekly Al Moustakil in January 2005. Sit-ins were held by previously unknown organisations and some dozen dailies headlined reports “Ali Lmrabet’s treason”. NSO Group hasn’t kept its promises on human rights, RSF and other NGOs say Morocco / Western SaharaMiddle East – North Africa Hunger strike is last resort for some imprisoned Moroccan journalists Newslast_img read more

UN is investigating the shooting of radio journalist Laraque Robenson

first_img Another journalist murdered in Haiti HaïtiAmericas HaïtiAmericas News Help by sharing this information Violence against the press in Haiti: RSF and CPJ write to Minister of Justice April 8, 2005 – Updated on January 20, 2016 UN is investigating the shooting of radio journalist Laraque Robenson Organisation October 11, 2019 Find out more Follow the news on Haïti to go furthercenter_img News David Beer, the head of the civilian police component of the UN mission in Haiti announced yesterday that an investigation is under way into the circumstances in which journalist Laraque Robenson was fatally injured in a shootout between former soldiers and UN peacekeepers on 20 March in the southern town of Petit-Goâve. In the week following the incident, UN investigators went to Robenson’s radio station in Petit-Goâve, Tele Contact, to question staff._______________________________6.04.05-Journalist dies from gunshot woundsReporters Without Borders voiced dismay today at the news that Haitian journalist Laraque Robenson, 25, of radio Tele Contact died in a Cuban hospital on 4 April from gunshot wounds he received two weeks earlier in the southern Haitian town of Petit-Goâve in shooting between UN peacekeepers and former soldiers occupying a police station.”We convey our sincerest condolences to Laraque Robenson’s family and the staff at Tele Contact,” the press freedom organization said, noting that Robenson died in similar circumstances to Spanish journalist Ricardo Ortega, who was fatally shot on in March 2004 in Port-au-Prince.”This tragedy once again exposes the situation of anarchy in Haiti, where armed bands are escaping the control of the United Nations Mission for the Stabilization of Haiti (MINUSTAH), and as long as this continues, neither journalists’ safety nor press freedom will be guaranteed,” Reporters Without Borders said.The organization called for a thorough investigation to determine who fired the shots that caused Robenson’s fatal injuries. It also wrote to the UN security council, which is due to visit Haiti from 13 to 16 April, asking it to clarify MINUSTAH’s role in his death.Robenson was taken to a hospital in Cuba for treatment to the two gunshot wounds he received to the head and neck during shooting that took place on 20 March when MINUSTAH peacekeepers used force to remove former soldiers from the police station they were occupying in Petit-Goâve.Two former soliders and a Sri Lankan peacekeeper will killed in the shootout, which Robenson followed from the balcony of Tele Contact.Tele Contact director Fred Jasmin told Reporters Without Borders: “There was fierce fighting. I was in the stairway with some of my colleagues. We wanted to go on to the street to interview a man who had been hit in the thigh. We could not go out. Suddenly we heard cries from upstairs. We went up and found Laraque on the floor, unconscious.”Jasmin claimed that Robenson was hit by shots fired by MINUSTAH peacekeepers. “There are the ones who fired,” he told Reporters Without Borders. “It seems they carried out an investigation but we were never told anything.” Jasmin also criticized the passivity of the Haitian authorities. “No officials from the justice ministry or interior ministry ever came to the radio station after the shooting, and the police did not contact MINUSTAH,” he said. Tele Contact intends to file a complaint against the government and MINUSTAH. “For that, we are waiting for the return of Laraque Robenson’s family from Cuba,” he said. Receive email alerts Journalist shot dead amid anti-government protests in Haiti November 14, 2019 Find out more RSF_en News News June 11, 2019 Find out morelast_img read more

Hazem Nahar arrested

first_img April 28, 2011 – Updated on January 20, 2016 Hazem Nahar arrested Help by sharing this information Organisation Hazem Nahar, an opposition activist who is also known for his blog posts, was arrested. He was released after being held for 12 days. center_img RSF_en Newslast_img

Member of uighur minority sentenced to nine years in jail for trying to post “secessionist” articles

first_img Follow the news on China China’s Cyber ​​Censorship Figures April 27, 2021 Find out more April 20, 2007 – Updated on January 20, 2016 Member of uighur minority sentenced to nine years in jail for trying to post “secessionist” articles Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes News A court in Xingjian, north-west China has sentenced Ablikim Abdiriyim, the son of renowned Uigar activist, Rebiya Kadeer, to nine years in prison for posting “secessionist” articles online, in what Reporters Without Borders called a “travesty of a trial”. China’s official Xinhua news agency reported that the 17 April verdict indicated that the young activist had sent the offending articles to the webmaster of the Uighur service of Yahoo.com. ChinaAsia – Pacific News Help by sharing this information A court in Xingjian, north-west China has sentenced Ablikim Abdiriyim, the son of renowned Uigar activist, Rebiya Kadeer, to nine years in prison for posting “secessionist” articles online, in what Reporters Without Borders called a “travesty of a trial”.China’s official Xinhua news agency reported that the 17 April verdict indicated that the young activist had sent the offending articles to the webmaster of the Uighur service of Yahoo.com. However the US-run company does not have any content in that language.Abdiriyim, the third child of Rebiya Kadeer, who is living in exile in the United States, had “only expressed his opinion online”, the worldwide press freedom organisation said. “The harshness of the sentence is disgraceful and is typical of the brutal repression suffered by the Uighur minority in China,” it added.The organisation contacted a member of the Yahoo! management on 18 April, who undertook to open an immediate inquiry into the case.According to Xinhua, Abdiriyim was charged with trying to post two articles: “Struggle toward independence” and “Issues to be aware of and prohibited in Jihad”, which he had downloaded from the Internet. It said that according to the verdict, these articles “distorted China’s human rights and ethnic policies”. The offending articles were then sent to the webmaster of the Uighur service of Yahoo.com, the government-controlled news agency reported.Alaim Seytoff, who is close to the young activist’s mother, told Reporters Without Borders, “Yahoo! does not have pages in Uighur. We do not know anything about these articles and this case appears to us to be completely trumped-up.“Since his arrest, in June 2006, no-one has been able to see Ablikim and we have had no access to the charge sheet. It is possible that these articles do not even exist and that the Chinese authorities are simply trying to justify an unfair conviction. The sentence has one clear objective: to silence Rebiya Kadeer and stop him from carrying on any political activity.” Newscenter_img to go further News China: Political commentator sentenced to eight months in prison June 2, 2021 Find out more ChinaAsia – Pacific Receive email alerts RSF_en March 12, 2021 Find out more Organisation ———–Create your blog with Reporters Without Borders : www.rsfblog.orglast_img read more

Journalist’s father released

first_img News IranMiddle East – North Africa IranMiddle East – North Africa Organisation June 9, 2021 Find out more March 18, 2021 Find out more Reporters Without Borders condemned the “unfair detention” and has called for the immediate release of three journalists arrested on 7-8 September 2004 in Tehran and of retired film director Said Motallebi, father of exiled journalist Sina Motallebi. June 11, 2021 Find out more News News September 21, 2004 – Updated on January 20, 2016 Journalist’s father released Receive email alerts to go further Follow the news on Iran Said Motallebi, the father of Sina Motallebi, an Iranian journalist who has found refuge in the Netherlands,was released on 19 September after being held for 11 days. But three journalists who were arrested on 7 and 8September, Babak Ghafori Azar, Shahram Rafihzadeh and Hanif Mazroi, are still being held in the “specialsection”of Evin prison.The authorities have forbidden Said Motallebi to have any contact with the press or internationalorganisations. The three journalists still detained, who contributed to the censored website Rouyad, have notbeen allowed to see a lawyer.———————14.09.04Call for immediate release of three illegally arrested journalistsReporters Without Borders has called for the immediate release of three journalists arrested on 7-8 September 2004 in Tehran and of retired film director Said Motallebi, father of exiled journalist Sina Motallebi.The international press freedom organisation condemned the “unfair detention” of Babak Ghafori Azar, Shahram Rafihzadeh and Hanif Mazroi and raised serious fears about their welfare.It said it was “extremely worried, based on their families’ suspicions of ill-treatment, and because they are being held in a ‘special wing’ of Evin prison notorious for the use of torture.””The arrest of Said Motallebi, 62, aimed at gagging his son, Sina, an Iranian journalist who has sought exile in Europe, is a despicable act”, it said. “We call on the Iranian judicial authorities to halt this vile blackmail,” it added. News Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 Call for Iranian New Year pardons for Iran’s 21 imprisoned journalists Three journalists detained in Evin prison Three weeks after the authorities shut down the news site Rouydad (Events), journalists Babak Ghafori Azar, Shahram Rafihzadeh and Hanif Mazroi were arrested by Edareh Amaken – the Tehran police unit usually responsible for cases of morals and close to the Tehran prosecutor Said Mortazavi. Evin prison in the north of Tehran where they are being held is notorious for the use of torture, under which Iranian-Canadian photographer Zahra Kazemi died on 10 July 2003. Fears for their welfare have been heightened by the fact they are being held in a ‘special wing’ of the prison, under the direct orders of prosecutor Mortazavi. UN Special Rapporteur on freedom of expression and opinion, Ambeyi Ligabo and Louis Joinet, chair of the working group on arbitrary detention of the UN Human Rights Commission, were refused access to this part of the jail during their visits to Iran in 2003 and 2004.Not even the prison governor can enter this part of the prison, to which only intelligence service interrogators under the orders of Mortazavi are admitted. Iran is stepping up pressure on journalists, including foreign journalists, in run-up to election Help by sharing this information Detention of the father of journalist Sina Motallebi Said Motallebi, father of journalist Sina Motallebi living in exile in Holland from where he runs the news site www.rooznegar.com, was arrested in Tehran on 8 September.He was previously summoned by the justice system the day after a press conference in Paris at the headquarters of Reporters Without Borders on 8 June 2004. Sina Motallebi, both at this conference and in several articles published later, spoke out about torture and ill-treatment that he suffered while in solitary confinement from 20 April to 12 May 2003.The Iranian authorities had threatened to make Said Motallebi “another Pourzand” (a reference to journalist Siamak Pourzand, 75, jailed since 30 March 2003 and whose health has badly deteriorated in prison) if his son did not keep silent. Said Motallebi is in a poor state of health and suffers from heart problems. RSF_en last_img read more

Regional weekly editor told he will have to serve three-month prison sentence

first_img Help by sharing this information June 26, 2007 – Updated on January 20, 2016 Regional weekly editor told he will have to serve three-month prison sentence PolandEurope – Central Asia Follow the news on Poland Organisation News With firing of four editors, “repolonisation” under way in Poland Reporters Without Borders condemns the decision, announced yesterday, that Andrzej Marek, the editor of the regional weekly Wiesci Polickie, will have to serve a three-month prison sentence for allegedly libelling an official in the city of Police in a February 2001 article headlined “Encouraging sharp practices.”The three-month jail term, passed in November 2002 and upheld on appeal in November 2003, carried the proviso that it would be suspended if Marek apologised, but he has always refused to do this. The sentence was not implemented because of a pardon issued by the previous president. However, the pardon was subsequently withdrawn.“We regret having to appeal again to the Polish authorities not to jail Marek, whose transfer to Szczecin prison in the northwest of the country is due to take place on 29 June,” Reporters Without Borders said.Marek challenged the legality of article 212 of the criminal code under the Constitution in an appeal to the constitutional court, Poland’s highest court, but it ruled against him on 30 October.He announced yesterday he will appeal to European Court of Human Rights in Strasbourg as he has no further possibility of appeal in Poland. June 2, 2021 Find out more Receive email alerts May 10, 2021 Find out morecenter_img News Use the Digital Services Act to make democracy prevail over platform interests, RSF tells EU RSF_en News to go further Poland’s new social media law puts freedom of expression at risk, RSF warns News PolandEurope – Central Asia January 28, 2021 Find out morelast_img read more

Correspondent for an American news agency refused accreditation

first_imgNews Uzbek blogger facing possible 10-year jail term UzbekistanEurope – Central Asia News RSF_en New press freedom predators elected to UN Human Rights Council Help by sharing this information Read in russianReporters Without Borders has condemned the refusal to accredit a journalist working for the US news agency United Press International (UPI) on the grounds that she did not have a journalism degree.Marina Kozlova, Uzbek correspondent for UPI had been turned down for accreditation by the foreign ministry in Tashkent on a “false pretext”, the worldwide press freedom organisation said.She had proved her professionalism for ten years. “The state of relations between Uzbekistan and the United States should not prevent this journalist from being allowed to peacefully do her job.””We urge Foreign Minister Elyor Ganyev to accredit UPI’s only correspondent in Uzbekistan as soon as possible,” it added.Kozlova was told by foreign ministry spokesman Ilkhom Zakirov on 27 April that her request for accreditation was being turned down. “We have carefully examined your application but we cannot grant it to you because you do not have a journalism degree,” he said.Kozlova graduated from the Tashkent Textile Institute and began working as a journalist in 1994 for the Uzbek monthly Nalogovye i Tamozhenniye Vesti. She next worked for the Russian agency Prime Tass and then for the Russian weekly Obchaja Gazeta. She has been correspondent for UPI since 1999, covering Uzbekistan but also Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Turkmenistan and Russia. The foreign ministry previously accredited her from 1998 to 2003.”At a summer 2003 press conference I asked Vladimir Norov, first deputy minister of foreign affairs, for news of Ruslan Sharipov who was then in prison and is now in exile in the United States”, Kozlova told Reporters Without Borders. “The following day I was denied access to another press conference and in the autumn of 2003 my accreditation was withdrawn.” “Many Uzbek reporters do not have journalism degrees and a lot of them have studied to be engineers, philosophers or historians. The root of the problem is that the government denies accreditation to journalists who are considered disobedient,” she said. Receive email alerts to go further Organisation center_img May 2, 2005 – Updated on January 20, 2016 Correspondent for an American news agency refused accreditation October 15, 2020 Find out more May 11, 2021 Find out more News Follow the news on Uzbekistan News February 11, 2021 Find out more UzbekistanEurope – Central Asia More than six years in prison for Uzbek blogger who covered corruptionlast_img read more

Olympic campaign protest greets Tour de France arrival in Paris

first_imgNews Help by sharing this information Follow the news on China China’s Cyber ​​Censorship Figures China: Political commentator sentenced to eight months in prison Organisation ChinaAsia – Pacific RSF_en News News June 2, 2021 Find out morecenter_img News Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes With less than two weeks to go to the start of the Beijing Olympic Games, a large flag showing the Olympic rings as handcuffs was unfurled today by members of Reporters Without Borders in the Tuileries Garden in Paris as the Tour de France cyclists went by on the last leg of the annual bicycle race.“The support shown by the Parisian spectators for our protest is evidence of the exasperation that sports lovers feel about the human rights situation in China and Tibet,” Reporters Without Borders said. “With just 12 days to go to the 8 August opening ceremony in Beijing, we appeal to sports fans to protest against the crackdown on free speech activists in China.”The Olympic rings turned into handcuffs are the symbol of the Reporters Without Borders Beijing 2008 campaign. Around 100 journalists, cyber-dissidents, bloggers and netizens are still imprisoned in China. The Chinese government has not kept the promises to improve respect for human rights that it made in 2001, when Beijing was chosen to host the 2008 Olympics. March 12, 2021 Find out more ChinaAsia – Pacific July 28, 2008 – Updated on January 20, 2016 Olympic campaign protest greets Tour de France arrival in Paris to go further April 27, 2021 Find out more Receive email alertslast_img read more

In crackdown on press, new rules set newspapers and TV back 20 years

first_imgNews April 21, 2021 Find out more Help by sharing this information RSF_en The new regulations declared by General Pervez Musharraf have wiped out allearlier progress in press freedom. The army has also launched a vigorouscrackdown against independent media and privately-owned televisions arestill blacked out. News Pakistani journalist critical of the military wounded by gunfire News Receive email alerts News Follow the news on Pakistan January 28, 2021 Find out morecenter_img Police yesterday tried to close down the printing works of the Jang media group in the southern city of Karachi. Staff refused to stop the printing of one of the group’s newspapers, Awam (People), which had a supplement on events since the state of emergency was proclaimed. This attempt to censor Awam was thwarted by the actions of the group’s management and employees.Around the same time, police arrested at least five photographers and a cameraman as they were covering a demonstration by human rights activists outside the Karachi Press Club. A BBC correspondent was also arrested yesterday near the home of a Karachi judge as he was trying to take photos. The police erased the shots he had taken. And in Quetta, a police officer smashed an Agence France-Presse reporter’s camera as he was covering a demonstration.The day before, 4 November, the police went to the offices of Aaj TV in Islamabad and tried to seize transmission equipment and a truck used for live outside broadcasts. The police also surrounded the studios of radio FM 99.Sattar Kakar, privately-owned ARY television’s bureau chief in the southwestern city of Quetta, and his cameraman were held for several hours on 3 November. The next day, the security forces searched ARY’s offices in the southern city of Sukkur, arresting the bureau chief’s two brothers and threatening employees.Before the state of emergency was proclaimed, PEMRA members raided the studios of radio FM 103 in Islamabad on 3 November. At the behest of Rana Altaf, a PEMRA official, some 30 policemen surrounded the station and confiscated broadcast equipment. Pakistani TV anchor censored after denouncing violence against journalists PakistanAsia – Pacific PakistanAsia – Pacific Organisation to go further November 6, 2007 – Updated on January 20, 2016 In crackdown on press, new rules set newspapers and TV back 20 years June 2, 2021 Find out more Pakistani supreme court acquits main suspect in Daniel Pearl murder Reporters Without Borders firmly condemns a crackdown by the security forces on the privately-owned news media. Dozens of journalists have been detained, attacked or prevented from working. Transmission equipment has been seized from several broadcast media. New regulations on newspapers and broadcast media promulgated on 3 November are a death warrant for some of the privately-owned TV and radio news stations that emerged in recent years.”For the past three days, Gen. Pervez Musharraf has been destroying all the press freedom gains one by one,” the organisation said. “Pakistan’s media, especially privately-owned TV, radio stations and independent newspapers, are in danger of losing any possibility of disseminating independent news as a result of the military offensive.”Reporters Without Borders added: “We support demonstrations by journalists unions and news media calling for an end to the crackdown on the press and the state of emergency. The international community must not remain indifferent to this programmed murder of Pakistan’s media.”After declaring a state of emergency, Gen. Musharraf modified the 2002 Press, Newspapers, News Agencies and Books Registration Ordinance and the 2002 Pakistan Electronic Media Regulatory Authority Ordinance.According to the copies of the amendments obtained by Reporters Without Borders, all the media are now forbidden to broadcast video footage of suicide bombers or terrorists, or statements by militants and extremists; express opinions prejudicial to the ideology, sovereignty, integrity or security of Pakistan; incite violence or hatred or any action prejudicial to maintenance of law and order; broadcast anything that brings the president, armed forces or state institutions into ridicule; refer to any matter that is sub-judice; or broadcast anything that could be false or baseless.If the new regulations are violated, the government is given full powers to seize newspapers, while the Pakistan Electronic Media Regulatory Authority (PEMRA) is given similar powers to confiscate equipment from broadcast media. Media owners face up to three years in prison and a fine of 10 million rupees. Pakistani radio and TV stations are also banned from signing broadcast agreements with foreign news media without PEMRA’s permission, while cable operators and distributors can be sentenced to up to a year in prison for breaking the new rules.Under national and international pressure, the government had to abandon its plans to tighten the rules for the broadcast media last June, but the repressive changes have been forced through this time.Violence against the presslast_img read more